Oct 28, 2009

hari yang malang

maseh lg ceria....

kui kui kui ni la surat cinta dr abg JPJ



korang nak tau hari ni adalah hari yang paling malang aku... pagi2 kol 4 pg g amk nyah kat hentian duta.... then blk trus tdo... pg2 dah bgn g anta nyah kat stesen bas pekeliling... sbb dia nak nek bas ke raub pahang... huh otw aku ker sana.. tib2 aku nampak jem... alamak jem la plak.. sejak bila sini jem????? rupanya2 ada roadblock JPJ... time tu aku baru jer kuar dr rumah... tayar aku x smpai 10 golek kot... dekat jer ngan umah aku... dah aku nmpak RB tros la aku pasang seat bealt.. time tuh di seberang jlan sebelah sana ada keta JPJ tengah jalan nak U turn menghala ke seblh sini... kurang hajar punya JPJ dari jauh dia buat announcement pakai speaker keta dia soh tahan keta AGM..... bangang.... aku dgn paniknya ckp kat nyah... abes la nyah.. dah la i/c xdak ... beg duit tertinggal di pejabat... dengan bestnya dia dtg kat aku cik mintak lesen.. aku dah dup dup dup.... bkk beg duit lg 1... buat2 cari... pnya la nak jd cita. rupa2nya lesen aku ada kat situ.... selamat 1 cita... then aku dgn sopan nya tanya.

aku : 'encik apa salah saya?' (dengan sopan dan senyuman)
JPJ yg rasa hemsem : kamu tanya saya???? yg tadi kamu bila nmpak saya baru nak tarik seat bealt.. kalau x mesti kamu x pakai punya.....

sinis nya jwpan dia.... dah la aku kena tunggu lama... dgn nak kejar gi office la nak hantar nyah lg.... huhu.. wat a bad day....

sampai office dlm koi 10 lebey.. huhu lmbat... smpai keja pnya la betimbun... korang bayangkanlah.. untuk prepare MOA (memorandom of association) aku yang prepare sorang2... MOA tu untuk di sign hari yang sama... aku ni dah mcm mesin... naseb la bdk azfar dri company secretary tu effecient n baik... dia byk tolong aku...

pada sapa yg tau.. nak setup company slalunya 3 hari tau.. tp ni keja gila nak di buat dlm masa 1 hari.. x tercabot tulang2 aku... dah la pada hari yang sama aku kena siapkan tender untuk carcosa seri negara.. aku kena buat translation 77 pages... gila x? esoknya sblm kol 12 mesti kena submit di Putrajaya... ini adalah hasil daripada dpt bos yang suka buat keja dan bg arahan last minit... esok tender tutup baru bg aku bahan n soh buat.. esok nak setup company n sign MOA baru nak soh aku buat all the proses.. gila la.... org yg keja dah 20 thn pun boleh pengsan...

finally aku blk koi 10PM... smpai umah mandi2, solat ... then tros bkk laptop smbung buat keja smpai koi 5.30am... aku apa lg nanges la..... bkn apa nanges stress.. yg jadi mangsa biasa la hubs aku la... huhuhu aku smbil drive blk call dia nanges2.. wakakakak dah x leh tahan dah.. bdn rasa mcm nak tecabot...

kol 7.30am bgn blk tros g office settle apa yg patut sblm submission..

yg paling aku bengang.. mlm sblm blk bos aku ckp cmni:

bos :aida u blk u prepare cover letter... mcm ni mcm ni... i dah x boleh nak pkir..u tdo jam brp?
aku :dah siap i tdo la....
bos : u bgn?
aku : 6.45am
bos : ok x pe u blk buat then u email pd i... nanti saya buat correction , i email pd u... pg2 u cek.
aku : ok bos

korang nak tau... aku buat surat tu n all the proposal.. email pada dia.. aku bgn pg2 tros cek email.. korang tau .... x dak email tu??

aku tros call dia bila smpai office dlm kol 8.20am.. korang tau apa dia jwb... ala i tak sempat la nak tgk email smlm... hangen nya aku.. aku ni x tdo bjaga sampai pg.. dia boleh jwb mcm2... pastu dia ckp.. xpa nanti lg 1 jam u call i.. u baca surat tu pd i.. 1 jam lepas tu aku pun call la... korang tau berpuluh2 kali aku call x dapat..

time tu dah kol 9.30am.. submission mesti sblm12pm. dah la di Putrajaya.. aku ni d area parlimen.. bengang2....

at last aku dgn gamble nya print suma n put dlm envelope.. dah masuk keta nak og dia smpai... yang lg aku bengan.. dah la time tu dah almost 11am.... dia boleh soh aku bkk blk dia nak tgk... aku ni dah la nak kejar masa... sakitnya jiwa.... mula la ni x btoi la tu x btoi.. bengangnya... aku dah kata ni lah hasil last minit.. korang senang2 dok saja2 sembang gelak besar.. aku ni bejaga smpai pg.. sbb korang la... bg arahan lmbat.. yg susah aku...

so 11.20 baru gerak ke putrajaya... driver aku bwk laju gla. ya la nak keja masa.. smpai putrajya nak jalan kaki ke bgnan tu lg.. korang tau la.. dari guard house JPM nak ke blok2 dia.. jauh jalan... at last aku smpai 12.05pm.. naseb la bdk tu baik.. dia terima jgk borang tu.. kalau tak sia2 ja... if x sempat.. nanti aku jgk yg kena marah.. ya la bos la katakan...

huhu... luahan hati yang geram+marah+x puas hati+ badan sakit+kepala sakit+semua sakit...

2 comments:

maimanas said...

bos ang tu sundramaju ka?

weh.nnt tlg klik2 kt nuffnang tu
nk tgk dpt duit x
rupanya before ni menda tu x working
hampagas je
skg dah sort out
da dpt rm1.45
tlg la klik2 ek.
pastu padam la
klik je kt iklan mana2
klik byk2 kali
nnt ang buatla jgk
tp kena study la kt page nuffnang tu
daa

aidamanas said...

ho la.... okeh2... nanti yong buat...